SK CZ DE CH HU AT BG

Jak otěhotnět? | Rady pro podporu plodnosti a otěhotnění | iFertility.cz

Jak otěhotnět? Seznam věcí, které byste měli dodržovat při snaze otěhotnět.

Plánujete miminko? Snažíte se otěhotnět? Projděte si následující kontrolní seznam, který byste měli dodržovat. Pokud ne celý, tak alespoň jeho část :-)Jak otěhotnět? www.ifertility.cz - Rady, články, tipy jak otěhotnět.

Kontrolní seznam

Otěhotnění
[ ] Přestaňte užívat antikoncepci
[ ] Zjistěte, kdy máte ovulaci a plodné dny (Ovulační kalkulačka, Článek o plodných dnech)
[ ] Naučte se rozpoznávat a zaznamenávat hustotu cervikálního hlenu (bližší informace zde)
[ ] Přečtěte si články o ovulaci, plodných dnech a početí (Články)
[ ] Budoucí tatínkové - vyhýbejte se vířivkám, saunám a koupání v horké vodě
[ ] Naučte se zaznamenávat svou bazální teplotu (Článek jak na to)
[ ] Budoucí tatínkové - přejděte na volné a vzdušné trenýrky
[ ] Zvažte koupi setu pro zjišťování ovulace (Ovulační testy)
[ ] Milujte se a množte se! :-)
[ ] Při milování používejte speciální lubrikační gely pro podporu otěhotnění (Gely pre podporu početí)
[ ] Najděte tu správnou polohu
[ ] Okořeňte si to v ložnici

Dieta a fitness
[ ] Dostaňte pod kontrolu svoji váhu  (Článek)
[ ] Oba přestaňte kouřit
[ ] Užívejte vitamíny pro podporu plodnosti (Produkty)
[ ] Jezte vyváženou stravu
[ ] Hýbejte se (Článek)
[ ] Omezte alkohol
[ ] Zaměřte se na cvičení pro posílení svalstva pánevního dna (Článek)
[ ] Snižte stres
[ ] Dopřejte si dostatek spánku
[ ] Budoucí tatínkové - vyhýbejte se plastům (nápoje v plastových lahvích apod.)

Lékaři, zkoušky a prohlídky
[ ] Naplánujte si prohlídku u gynekologa před početím
[ ] Připravte si seznam otázek při vyšetření
[ ] Prodiskutujte s gynekologem Vaši a partnerovu anamnézu
[ ] Navštivte zubaře
[ ] Promluvte si se svým doktorem o genetickém vyšetření (Genetické testy)

Domov
[ ] Promluvte si o tom s partnerem - ujistěte se, že Vy i Váš partner jste stejně naladěni
[ ] Odstraňte z domu všechny chemikálie, které mají značný vliv na plodnost
[ ] Zkontrolujte svou pojistku - zvažte případně připojištění
[ ] Naplánujte si rozpočet na dítě

Jak otěhotnět? www.ifertility.cz - Rady, články, tipy jak otěhotnět.Tabulka pro měření bazální teploty: Tabulku (graf) pro zaznamenávání bazální teploty si můžete stáhnout na tomto odkazu! Anebo kliknutím na obrázek vpravo.

 

Pro budoucí maminky je v první řadě důležitý zdravý životní styl, bez stresu a dostatečný pohyb. Totéž platí v současnosti i pro muže, protože na příčině neplodnosti u páru se až z 50% podílí muž (nedostatečná kvalita mužských spermií).

Těhotenství může nastat za těchto podmínek

  • Kvalitní zralé vajíčko
  • Spermie v dostatečném množství a kvalitě, plně funknčí a průchozí vejcovody.
  • Spermie musí oplodnit vajíčko.
  • Oplodněné vajíčko se uhnízdí v děloze a začne růst.

Proto před plánovaným těhotenstvím doporučujeme zdravě jíst - vhodné jsou vitamíny, speciálně vyvinuté tak, aby působily na kvalitu vajíčka pro ženy, a vitamíny pro muže pro produkci kvalitních spermií. Doporučujeme užívat tyto vitamíny minimálně 3 měsíce. Cvičení podle Ludmily Mojžíšové před plánovaným těhotenstvím. Cviky, které přirozenou cestou ovlivní pravděpodobnost početí. Přinášíme Vám knížku "Praktické cvičení Ludmily Mojžíšové", kde si doma sama můžete cviky vyzkoušet a zároveň se dozvíte spoustu užitečných rad a zkušeností. Při cvičení pijte čaj z bylinek, recept připravený samotnou paní Ludmilou Mojžíšovou a zkuste bylinné přípravky na podporu těhotenství, které opravdu fungují.

Jak otěhotnět? www.ifertility.cz - Rady, články, tipy jak otěhotnět.Při milování doporučujeme používat vaginální lubrikační gel Conceive plus, gel na podporu početí a těhotenství, který usnadňuje spermiím cestu k vajíčku a tím i jeho oplodnění.

Další rady:
Zvyšte přísun kyseliny listové (je obsažena ve vitamínech určených pro ženy před plánovaným těhotenstvím). Tu užívejte po celou dobu pokusů o otěhotnění a pokračujte ještě 3 měsíce v těhotenství.

Jezte dostatek ovoce a zeleniny, jezte dostatek mléčných výrobků.
Každá žena by měla sníst minimálně 2 mléčné výrobky denně z důvodu příjmu vápníku. Nedostatečný příjem vápníku může vést k osteoporóze.

Pitný režim
Dodržujte pitný režim. V těhotenství se zvyšují nároky na příjem tekutin, nezanedbávejte tedy pitný režim ani v přípravné fázi.

Zácpa
Udělejte vše proto, abyste netrpěla zácpou. Zácpa by se Vám totiž v těhotenství ještě zhoršila. Jednoznačně pravidelné stolici prospívá pitný režim, konzumace dužnatého ovoce, min. 4 kusů zeleniny denně a celozrnného pečiva.

Sportujte
Pohyblivé tělo s vysokým podílem svalové hmoty snáší těhotenství lépe a rychleji se navrací k původním proporcím. Některé sporty (plavání, rotoped, spinning, pilates) můžete nadále provozovat i první dva trimestry a tím omezit vznik tukových polštářků a zácpy. Organismus musí být ale na pohyb navyklý již před otěhotněním. Cvičte podle metody L. Mojžíšové. Rozhýbete důležité orgány, dojde k jejich prokrvení, oživení, mobilizuje se správné držení těla a tím i správná poloha dělohy.

KouřeníJak otěhotnět? www.ifertility.cz - Rady, články, tipy jak otěhotnět.
Kouření může negativně ovlivnit plodnost a spermie. Kouření v těhotenství může vést k potratu, narození mrtvého plodu nebo předčasnému porodu.

Zvládání stresu
Snažte se najít způsob, jak snížit stres ve Vašem životě. Možná zkusit jógu, plavání, něco se Vám bude určitě líbit, kupte si něco hezkého, urovnejte rodinné vztahy a myslete pozitivně. Hodně se smějte, smích má vliv na šťastný duševní stav. Pokuste se vytvořit prostředí pro zábavný sex, z milování se nesmí stát povinnost jen za účelem otěhotnění.

Nemyslete stále na to, proč se Vám nedaří otěhotnět. Zkuste autosugesci, kdy si stále budete opakovat, že není žádný problém s otěhotněním.

Hmotnost
Je důležité nemít velkou nadváhu. Zdravá hmotnost je důležitým krokem v době početí. Velká nadváha snižuje plodnost. Dejte se na vyváženou stravu s množstvím obilí, ovoce, zeleniny a malým množstvím masa a ryb, možná vyhledejte radu u odborníka.

Konzumace alkoholu
Nedoporučuje se pití alkoholu před a během těhotenství. Konzumace alkoholu může zvýšit riziko potratu a abnormality plodu. Alkohol může mít také vliv na kvalitu zdravých spermií, takže i pro muže je vhodné omezit, nejlépe zříci se alkoholu.

Léky
Poraďte se s Vaším praktickým lékařem nebo specialistou, zda případné léky, které užíváte nemají negativní vliv na plodnost. Je také důležité, zda volně prodejné léky, které užíváte Vy a Váš partner, nemohou mít vliv na plodnost a počet spermií.

Plodné dny a neplodné dny během menstruačního cyklu
Ze všeho nejdříve potřebujete zjistit, kdy během jednoho cyklu dochází k ovulaci. Právě a jen tehdy jste připravena otěhotnět. Když se ženské pohlavní buňky (vajíčka) uvolní, žijí přibližně 6 -12 hodin a během této doby mohou splynout mužské pohlavní buňky s ženskými. Podle studií mají mužské pohlavní buňky (spermie) oplozovací schopnost 2-3 dní. V době plodných dnů  vytváří tělo hlen, ve kterém mohou spermie žít až 5 dní. Během jednoho cyklu se uvolňuje jen jedno vajíčko. Existuje několik způsobů, které Vám pomohou určit plodné dny.

Tři základní znaky, jak určit plodné dny

1. Změna bazální teploty
Změnu bazální teploty byste si měla měřit každý den, mimo období menstruace. Nejlépe hned ráno po probuzení, ve stejném prostředí, čase a hlavně v klidu. Naměřené hodnoty zaznamenáte do tzv. záznamové tabulky, kterou si můžete stáhnout ZDE. Během jednoho cyklu probíhá bazální teplota ve dvou fázích. První fáze ukazuje teploty o několik desetin stupně nižší než v druhé fázi cyklu. Nejvhodnější doba pro otěhotnění nastává bezprostředně před ovulací nebo v době ovulace, kdy dochází k mírnému poklesu teploty. Více o bazální teplotě se můžete dozvědět v článku, který najdete ZDE.

2. Změna cervikálního hlenu
Během menstruačního cyklu se mění vzhled děložního hlenu. To, jak hlen vypadá, určuje hormon estrogen. Když máte neplodné dny, hlen je hustý a nepropustí spermie. Můžete zažívat pocity sucha. Před dozráním vajíčka a jeho uvolněním se stává hlen řídkým. Spermie tak snadno proniknou až k vaječníkům. Tyto dny se označují jako plodné. Hlen nejvyšší plodnosti je bezbarvý, tažný a vodový. Podle záznamů charakteru hlenu můžete určit, kdy je v daném cyklu nejřidčejši a najelastičtější. Více o cervikálním hlenu se dozvíte v článku, který najdete ZDE.

3. Změny polohy a konzistence děložního čípku
Děložní čípek si může každá žena sama nahmatat a určit jeho polohu a stav. Nejlepší poloha bývá při podřepu nebo ve stoje s jednou nohou opřenou ve výši. V období těsně po menstruaci bývá čípek tvrdý, nízko položený a branka dělohy na jeho vrchu je uzavřena. S blížící se ovulací začíná měknout a posouvá se vzhůru. Na jeho povrchu se otevírá branka. Pište si průběžný stav děložního čípku. Pokud dojde k měknutí čípku a jeho posunu vzhůru, blíží se plodné dny.

Pro každý cyklus vyplňujte jeden list.
Do tabulky si denně zaznamenávejte naměřenou teplotu, charakter hlenu, polohu a stav děložního čípku.
Případné bolesti či napětí v prsou, bolest v podbřišku a pohlavní styk. Zapište si i okolnosti, které mohou ovlivnit teplotu, jako je například nemoc a stres.

  • Partnerská tříměsíční kúra - vitamíny pro podporu plodnosti muže a ženy. BlueFertil a PinkFertil od KIWU WUKI
  • SLEVY - Jak Otěhotnět - www.ifertility.cz
  • BlueFertil - doplněk stravy pro zlepšení mužské potence a kvality spermií
  • PinkFertil - doplněk stravy pro ženy pro zlepšení plodnosti
  • Ovulační a těhotěnské testy pro podporu plodnosti
  • Previous
  • Další

Přihlášení