SK CZ DE CH HU AT BG

Zpět

Těhotná v zimě

Přidáno: 10:00, 29.02.2012 Počet shlédnutí: 3582

29 February 2012

Před tím než nastalo horké léto a sluneční paprsky krášlily téměř každý den, dozvěděla jste se úžasnou zprávu - jste těhotná. Léto je už ale za námi a to znamená, že během zimy a Vánoc budete pod vrstvou teplých svetrů a kabátu skrývat bříško s tím nejkrásnějším vánočním dárkem. Konečně můžete bez jakýchkoliv obav ochutnávat z každého druhu vánočního cukroví a přitom si užívat Vaše těhotenství. Kromě těchto příjemných věcí představuje pro těhotenství zima i riziko. Přinášíme Vám proto pár rad, které Vám budou určitě nápomocné.

Buďte šik i v zimě!
Už jste si stačili doplnit šatník na zimu? Návrháři mysleli i na těhotné ženy a proto nemusíte mít obavy z toho, že neseženete těhotenské zimní oblečení. Teplé oblečení je důležité, protože je odolné proti větru. Koupě teplé zimní bundy se často vyplatí i z dlouhodobého hlediska, protože příští rok Vám sice zmizí velké bříško, ale pokud dáte přednost nošení děťátka v šátku, tak se Vám jistě bude hodit.

Těhotné ženy mají bohužel často problém se zadržováním vody a tak bojují s oteklýma nohama. Dobrou zprávou je, že v zimě se tento problém vyskytuje méně často než v létě, protože tělo není vystavováno vysokým teplotám a je více uvolněné (samozřejmě pouze pokud jste přiměřeně oblečená a tělo nemusí naopak bojovat se zahříváním se). Špatnou zprávou je to, že pokud tento problém máte, nemůžete vyjít venku či do města jen tak v papučích nebo lehké pohodlné otevřené obuvi. V takovém případě je vhodné koupit si několik párů bot (možná i o nějaké to číslo větších než si kupujete obvykle), v nichž se Vám bude pohodlně chodit.

Hodně čerstvého vzduchu a slunečních paprsků (pokud počasí dovolí)
V zimních měsících jsou těhotné ženy "ohrožené" nedostatkem vitamínu D. Na tento fakt přišli výzkumníci z irské University of Cork. Vitamin D je důležitý pro udržení zdravých kostí a efektivní využití vápníku v těle. Vápník je zase důležitý pro normální funkci nervového systému, pro růst kostí a pro udržení hustoty kostí. Dlouhodobý nedostatek může vést u nastávajících matek k osteoporóze a u novorozenců může způsobit nutriční nedostatky. Těhotné by měly co možná nejvíce pobývat na čerstvém vzduchu, aby si tělo prostřednictvím slunečních paprsků produkovalo tento vitamín samo.

Posílení imunitního systému
Dokonce i vyvážená zdravá strava je v zimě na místě, protože silný imunitní systém je v tomto období velmi důležitý. Nezapomeňte ani na dostatek tekutin! Nealkoholický punč a čaj chutnají velmi dobře. Chladné období je také obdobím nachlazení a různých viróz. Ujasněte si včas se svým lékařem, zda by nebylo vhodné aby Vás naočkoval proti sezónní chřipce, příp. proti prasečí chřipce. Vhodné pro imunitní systém jsou také sauny.

Těhotná žena v sauně
Těhotná v sauně - je to dovoleno? Jistě, hlavně Finové zastávají tuto myšlenku. Pravidelné návštěvy sauny pomáhají udržovat se v kondici a posilují imunitní systém. Ženy, které mají rizikové těhotenství, ženy s oběhovými problémy a hrozícím předčasným porodem mají saunu zakázanou. Pokud si nejste jistá, zeptejte se své porodní asistentky nebo lékaře.
Důležité: I při sebemenším náznaku přetížení, závratě, problémech s krevním oběhem okamžitě opusťte saunu a dbejte na přísun tekutin. Věnujte pozornost svému tělu, nikdy náhle a prudce nevstávejte a myslete na dostatečnou dobu odpočinku v trvání nejméně 15 minut mezi jednotlivými vstupy do sauny.
Upozornění: Potápění ve studené vodě v bazénu je pro těhotné ženy tabu.

Zimní dovolená jako zábava pro těhotné ženy
Co takhle zimní dovolená na horách? Obecně není žádný důvod k tomu, že těhotné ženy by nemohly jít do hor.
Ale i zde platí několik pravidel: Při rizicích v těhotenství, jako je anémie (chudokrevnost), nebo snížená metabolická kapacita placenty (insuficience placenty) by neměla těhotná žena překročit výšku 2.000 m n/m. Podle Dr. Tomase Jelínka, vědeckého ředitele v Düsseldorfu z Centra pro cestovní medicínu (CRM), by to mohlo vést k nedostatku kyslíku v těle matky.

Na rychlé sjezdy by měly těhotné ženy určitě zapomenout. I pro profesionály hrozí při snowboardování, sjezdovém lyžování nebo sáňkování pády. Nehoda může mít v nejhorším případě za následek odtok plodové vody nebo předčasné odloučení placenty, a to může být život ohrožující pro matku i dítě. Dokonce i zlomené kosti v těhotenství jsou problematické, protože jsou u nich potřebné úkony jako např. rentgen, v horších případech i anestezie a operační výkon, což vede k ohrožení plodu v těle matky.

Turistika a běžecké lyžování v nízké výšce s lehkou zátěží pro zdravé těhotné ženy jsou povoleny. Důležité: nastávající matka potřebuje, aby nebyla v příliš velkém pohybu, maximální tepová frekvence nesmí překročit hranici 140 / min.

A ještě něco smějí těhotné ženy během zimní dovolené: užívat si slunce. Samozřejmě, nezapomeňte na mazlení se svým partnerem!

Diskuse

(0 komentářů)
Žádné komentáře
  • Partnerská tříměsíční kúra - vitamíny pro podporu plodnosti muže a ženy. BlueFertil a PinkFertil od KIWU WUKI
  • SLEVY - Jak Otěhotnět - www.ifertility.cz
  • BlueFertil - doplněk stravy pro zlepšení mužské potence a kvality spermií
  • PinkFertil - doplněk stravy pro ženy pro zlepšení plodnosti
  • Ovulační a těhotěnské testy pro podporu plodnosti
  • Previous
  • Další

Přihlášení